Copy to Enjoy
Waarom?
Wijn, bier en alle gefermenteerde dranken herbergen de geheimen van de natuur.
Waar komen die aroma’s en smaken vandaan? Hoe ontstaan die? Waarom proeft het anders?
De wetenschap boeit mij sterk. Geografie, geologie, klimatologie, ampelografie, chemie en biochemie, anatomie…. In de wereld van wijn en bier valt oneindig veel te ontdekken.
En dat vind ik leuk 😉
Over mij…
Educatie is mijn hoofdactiviteit. Het Eigentijds Vlaams Wijn- en Drankeninstituut van Syntra West is het biotoop waar ik mijn kennis deel met wie het wil horen.
Ik schrijf. Over bier, wijn, sterke dranken en goed leven.
Met kennis en gedrevenheid, over fiere mensen van hier, voor wie wil weten, leren en genieten
Copy- en content schrijver, docent, student, idealist, hedonist, humanist en epicurist.
- Wijn & Bier – Sommelier – Zytholoog – EVW
- Wine & Spirit Education Trust – WSET 3 Advanced
- Docent Wijn, Bier & Wijnbouw – Syntra West-EVW – Professionals in Drinks
- Freelance Trainer-Coach – Syntra Vlaanderen
- Copywriter – Syntra West
- E-commerce enthousiast
- Belgian Wine Ambassador 2021
Wat krijg je…
- Correct, helder en overtuigend in tekst en woord
“Better Content Means Better Business” – Kristina Halvorson, CEO BrainTraffic
- Voor alle mensen die willen genieten
“Community makes every other channel more effective” – Rand Fishkin, CEO Moz
- Jouw verhaal is een belangrijke ervaring
“Customer experience… the next competitive battleground” – Jerry Gregoire, CIO Dell
Hoe doen we dat…
- Commerciële teksten (copywriting) die doen verkopen
- Informatieve teksten (contentwriting) “tot lering en vermaak”
Stap 1: Informeren
Als mensen jouw niet kennen kun je hen niet helpen. Jouw verhaal moet naar de mensen.
In George Orwell’s roman, 1984, staat ironisch “Onwetendheid is sterkte”. Wij weten beter.
“Where ignorance is bliss, ’tis folly to be wise.” Thomas Gray, dichter
Stap 2: Overtuigen
Als je van iets houdt wil je het dichtbij hebben. Mensen overtuigen van de voordelen en het onmisbaar genot van jouw product is een noodzaak.
Step 3: Onderhouden
Een relatie onderhouden is een werkwoord. Klanten willen blijven van je horen, meer over jouw weten, leren en genieten van wat je te bieden hebt.
Belangrijke boodschap
Alcohol is geen speelgoed maar een 10.000 jaar oud middel van verbondenheid en genot.
Ik sta voor een matig en verantwoordelijk gebruik van alcoholische dranken.
Geen alcohol onder 16. Geen sterke drank onder 18.
If you can’t put your heart in it leave it
Hearts and Minds
United we conquer
- Climate Change Is Altering the Taste of the World’s Great...25 oktober 2019 - 08:58
- Wijn en E-commerce: hoe gaat dat? 8 september 2016 - 14:02
- Tertiair aroma. Waar komt het vandaan?8 september 2016 - 22:39
- Climate Change Is Altering the Taste of the World’s Great...25 oktober 2019 - 08:58
- Klimaat en wijnbouw: vriend of vijand?4 december 2018 - 11:20
- “Climate change” of je wil of niet29 november 2018 - 13:38